В мне не вийшло додати документ, тому конспект ТУТ без моїх гарненьких схем...
Це ще ескіз
Це ще ескіз
Тема: Вимова
приголосних звуків. Уподібнення приголосних та їх позначення на письмі.
Соціокультурна тема: Чужим добром не забагатієш.
Мета: домогтися
засвоєння учнями знань про правильну вимову окремих приголосних звуків та
правильне позначення їх на письмі;
розвивати
орфоепічні та орфографічні уміння учнів, навички правопису, риторичні уміння;
виховувати
почуття відповідальності, чесності.
Тип уроку: урок засвоєння
нових знань
Обладнання: підручник (Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк); презентація.
Зміст уроку
I.
Організаційний
етап
– Доброго дня! Рада бачити
всіх вас у нашому класі. Я бажаю, щоб сьогодні вам все вдавалося, а навчання приносило
насолоду.
|
– Перед початком нашої роботи
пропоную кожному з вас придумати гарне побажання на урок своєму сусідові.
|
– Лізо, я бажаю тобі,щоб ти заробила гарну оцінку.
– А я бажаю тобі, щоб тебе не спитали.
·
Робота над розвитком діалогічного та
монологічного мовлення та етикою спілкування
– Єво, що тобі
побажала Катя?
|
– …
|
– Катю, а як Єва звернулася до
тебе?
|
– Сказала Катя.
|
– А як чемно
потрібно звертатися, якщо говориш українською?
Пригадайте, ми з вами вивчали звертання. Без допомоги якого відмінку ми не
зможемо звернутися один до одного?
|
–Треба сказати Катю чи Катерино..
– Кличний.
|
II. Актуалізація опорних знань
·
Усний тест-експрес «Закінчити речення»
1.
Фонетика – це розділ мовознавства, який
вивчає…
- звуки.
2.
Орфоепія – це розділ мовознавства, який вивчає
…
- вимову звуків.
3.
В
українській мові всього налічується звуків мови…
– 38.
4.
З них
голосних…
– 6.
5. З них
приголосних…
– 32.
IІІ. Вивчення нового матеріалу.
–
Так, приголосних в українській мові
значно більше, ніж голосних; вони становлять деяку проблему для правопису. Але
ми з вами сьогодні продовжимо намагатися їх розв’язувати. На попередніх уроках
ми вже дізналися, що не існує повного співвідношення звук і букв. І досить
часто не збігається звучання слів з їх
правописом. Це призводить до помилок у написанні. Мабуть, про це не знав неуважний
хлопчик Дмитро, який, записуючи на дошці прислів’я, припустився аж двох помилок:
|
·
«Я – коректор».
– Чи бачите ви
помилки цього хлопчика? – Так.
–
Давайте виправимо помилки. (учень біля дошки)
Отже, щоб і ми
не припускалися подібних помилок, запишіть тему нашого уроку.
|
– На уроці ми
дізнаємося про те, які саме приголосні звуки записуються не так, як звучать, і
навчимося перевіряти їх правопис.
(записують тему у зошити)
·
Робота з текстом
бесіда
–
Скажіть, будь ласка, є серед вас
книголюби? – Є. Я люблю читати.
–
А чи регулярно ви буваєте у бібліотеці?
– Дуже часто.
–
Два рази
на місяць.
–
Давайте прослухаємо історію про Павла,
який дуже любить читати пригодницькі книжки. «Пригодницькі» – це які?
–
Про
мандрівки та пригоди, про цікаві випадки.
–
Слідкуйте за текстом у підручнику (сторінка
126) та зверніть увагу на вимову та позначення приголосних звуків у виділених
словах.
(Читаю текст)
·
Бесіда
– Скажіть, як ви
розцінюєте поведінку Павлика: що схвалюєте, а що засуджуєте?
–
Засуджую
те, що завагався:
віддавати книжку
чи ні.
Схвалюю, що він
чесний,
він вирішив
віддати книгу у бібліотеку.
–
Лізо, будь ласка, прочитай виділені
слова.
–
У садку,
стежки, книжку,
знахідку, міг,
важко, заздалегідь.
–
Чи звернули ви увагу на вимову Лізи? Кожен
звук вимовляється чітко.
–
– Що ж потрібно запам’ятати?
Давайте звернемося до нашого помічника – підручника.
Знайдіть правило на сторінці 127.
–
Наведіть приклади з російської мови, де
в словах відбувається оглушення.
–
Хлеб,
гладкий, букекет роз.
–
Для російської мови оглушення є характерною
рисою. Для мови ж української це, скоріше, виняток із правила.
Знайдіть правило у підручнику, сторінка 128 зверху.
(один
учень зачитує)
–
Звернули увагу на третій стовпчик? Одже,
в випадках, коли ми не впевнені у виборі букви ми можемо перевірити себе. Яким
чином?
–
Перевіряємо
зміною форми
або добором
спільнокореневих слів.
–
Скажіть, які асоціації у вас виникають
при слові «уподіблення»? Що це таке на вашу думку? Спробуйте дати визначення.
–
Стати
схожим на щось.
–
Це
значить зробитися таким,
як інший предмет.
–
У народі кажуть: «З ким поведешся, того
і наберешся». Знаєте таке прислів’я?
–
Звичайно.
Подивіться на
слайд. Давайте спробуємо за цим планом «вирастити» орфографічну квіточку-пам’ятку.
(поясняю
позначки; схематично малюю на дошці)
значок
уподіблення
ІV. Практичне закріплення
вивченого матеріалу
·
Метод вправ
– Щоб квіточка не зів’яла треба «полити» її прикладами.
Виконаємо вправу № 284.
– Як ви розумієте зміст прислів’їв?
– Треба
працювати.
– Що посієш, то
й пожнеш.
–
Ми з вами вже трішки попрацювати, тому
пригадаємо і ще одну приказку: відпочиває той, хто працював. Тому я вважаю, що
ми заслужили на фізкультхвилинку! Підводьтеся.
Фізкультхвилинка
Встали рівно біля парт.
Починаємо
наш старт.
Руки
вгору, руки вниз.
Подивились
пильно скрізь.
Піднялись,
понагинались
І
здоровими достались.
Головою
покрутили
І
тихенько всі присіли.
·
Самстійне виконання вправи № 285.
(Перевірка)
(*Якщо залишається час)
Міні-диктант
Українська пісня – душа нашого народу. У ній відбита його нелегка
доля і боротьба за волю. Нею серце втішається, на ній родина тримається.
V. Підсумок уроку.
1.
Сьогодні на уроці я дізнався, що….
2.
Мені запам’яталося, що…
3.
Тепер я знаю, що для перевірки
правильного написання потрібно….
(Оцінювання роботи учнів)
–
Я вдячна вам за активну роботу на уроці.
Ми добре попрацювали. Кожен з вас отримає оцінку за міні-диктант. Але мені
хотілося би відмітити роботу таких учнів, як…
VI. Оголошення домашнього завдання.
(інструктаж)
Легко і невимушено. Молодець.
ОтветитьУдалитьАле була домовленість про розгорнутий конспект першого уроку. Тому, я так розумію, цей план-конспект набути іншого оформлення. Можливо, вам все зрозуміло і ви не потребуєте деталізації, але розгорнуте планування (з усіма компонентами) дасть можливість перевірити себе на вміння відрізняти етапи, методи і прийоми, відрізняти інструктаж, оголошення завдання від мотиваційного слова вчителя, чіткішими стануть підсумки етапів та навчальних ситуацій, з'явиться хронометраж роботи.
Підручник потрібно записати правильно, зазначити сторінки.
Обладнання - це матеріальні об'єкти або технічні засоби, які потрібні, щоб провести урок, дидактичні матеріали, наочность.
Як на мене, то практичних вправ на уроці замало. Або робота не достатньо прописана, щоб було зрозуміло. У конспекті ви забули позначити тривалість навчальних ситуацій.
Сподіваємося на ваш не тільки творчий план-конспект (так ви будете оформлювати всі інші уроки), а й якісно підготовлений розгорнутий конспект - такий, що за ним може навіть третьокурсник провести урок. Добре?
Дякую за коментар!
ОтветитьУдалитьПрийму всі зауваження. Обіцяю довести конспект до розуму!
Він вже і так розумний!
ОтветитьУдалитьА от деяким особистостям буде не зрозуміло, чому вони начебто роблять так само, а в них все одно не так.
Аленка молодчинка!
ОтветитьУдалитьЦікаво буде подивитися на схеми до уроку,а також дізнатися реакцію учнів.
ОтветитьУдалить