четверг, 29 ноября 2012 г.

Конспект з мови

В мне не вийшло додати документ, тому конспект ТУТ без моїх гарненьких схем...
Це ще ескіз

Тема: Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних та їх позначення на письмі.
Соціокультурна тема: Чужим добром не забагатієш.


Мета: домогтися засвоєння учнями знань про правильну вимову окремих приголосних звуків та правильне позначення їх на письмі;
розвивати орфоепічні та орфографічні уміння учнів, навички правопису, риторичні уміння;
виховувати почуття відповідальності, чесності.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник (Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк); презентація.

Зміст уроку
I.                  Організаційний етап
– Доброго дня! Рада бачити всіх вас у нашому класі. Я бажаю, щоб сьогодні вам все вдавалося, а навчання приносило насолоду.
– Перед початком нашої роботи пропоную кожному з вас придумати гарне побажання на урок своєму сусідові.

Лізо, я бажаю тобі,щоб ти заробила гарну оцінку.
А я бажаю тобі, щоб тебе не спитали.
·             Робота над розвитком діалогічного та монологічного мовлення та етикою спілкування

Єво, що тобі побажала Катя?
Катю, а як Єва звернулася до тебе?
Сказала Катя.
– А як чемно потрібно звертатися, якщо говориш українською? Пригадайте, ми з вами вивчали звертання. Без допомоги якого відмінку ми не зможемо звернутися один до одного?
Треба сказати Катю чи Катерино..

Кличний.

II.  Актуалізація опорних знань
·        Усний тест-експрес «Закінчити речення»
1.     Фонетика – це розділ мовознавства, який вивчає…
- звуки.
2.      Орфоепія – це розділ мовознавства, який вивчає …
- вимову звуків.
3.     В  українській мові всього налічується звуків мови…
38.
4.     З них  голосних…
– 6.
5.     З них приголосних…
– 32.
IІІ. Вивчення нового матеріалу.
       Так, приголосних в українській мові значно більше, ніж голосних; вони становлять деяку проблему для правопису. Але ми з вами сьогодні продовжимо намагатися їх розв’язувати. На попередніх уроках ми вже дізналися, що не існує повного співвідношення звук і букв. І досить часто не збігається звучання  слів з їх правописом. Це призводить до помилок у написанні. Мабуть, про це не знав неуважний хлопчик Дмитро, який, записуючи на дошці прислів’я,  припустився аж двох помилок:


                     Лехко каска мовиться, та вашко діло робиться.

 



·        «Я – коректор».
Чи бачите ви помилки цього хлопчика? – Так.
       Давайте виправимо помилки. (учень біля дошки)
Отже, щоб і ми не припускалися подібних помилок, запишіть тему нашого уроку.



Третє грудня
Класна робота
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних та їх позначення на письмі.

 
 





На уроці ми дізнаємося про те, які саме приголосні звуки записуються не так, як звучать, і навчимося перевіряти їх правопис.
(записують тему у зошити)
·        Робота з текстом
бесіда
       Скажіть, будь ласка, є серед вас книголюби? ­– Є. Я люблю читати.
       А чи регулярно ви буваєте у бібліотеці?
– Дуже часто.
       Два рази на місяць.
       Давайте прослухаємо історію про Павла, який дуже любить читати пригодницькі книжки. «Пригодницькі» це які?
       Про мандрівки та пригоди, про цікаві випадки.
        Слідкуйте за текстом у підручнику (сторінка 126) та зверніть увагу на вимову та позначення приголосних звуків у виділених словах.
(Читаю текст)
·        Бесіда
Скажіть, як ви розцінюєте поведінку Павлика: що схвалюєте, а що засуджуєте?
       Засуджую те, що завагався:
віддавати книжку чи ні.
Схвалюю, що він чесний,
він вирішив віддати книгу у бібліотеку.

       Лізо, будь ласка, прочитай виділені слова.
       У садку, стежки, книжку,
знахідку, міг, важко, заздалегідь.
       Чи звернули ви увагу на вимову Лізи? Кожен звук вимовляється чітко.
        
Що ж потрібно запам’ятати? Давайте звернемося до нашого помічника підручника. Знайдіть правило на сторінці  127.
       Наведіть приклади з російської мови, де в словах відбувається оглушення.
       Хлеб, гладкий, букекет роз.
       Для російської мови оглушення є характерною рисою. Для мови ж української це, скоріше, виняток із правила.
Знайдіть правило у підручнику, сторінка 128 зверху.
 (один учень зачитує)
       Звернули увагу на третій стовпчик? Одже, в випадках, коли ми не впевнені у виборі букви ми можемо перевірити себе. Яким чином?
       Перевіряємо зміною форми
або добором спільнокореневих слів.
       Скажіть, які асоціації у вас виникають при слові «уподіблення»? Що це таке на вашу думку? Спробуйте дати визначення.
       Стати схожим на щось.
       Це значить зробитися таким,
як інший предмет.
       У народі кажуть: «З ким поведешся, того і наберешся». Знаєте таке прислів’я?
       Звичайно.
Подивіться на слайд. Давайте спробуємо за цим планом «вирастити» орфографічну квіточку-памятку.
 (поясняю позначки; схематично малюю на дошці)
 значок уподіблення
ІV. Практичне закріплення вивченого матеріалу
·        Метод вправ
Щоб квіточка не зівяла треба «полити» її прикладами. Виконаємо вправу № 284.
– Як ви розумієте зміст прислів’їв?
– Треба працювати.
– Що посієш, то й пожнеш.
       Ми з вами вже трішки попрацювати, тому пригадаємо і ще одну приказку: відпочиває той, хто працював. Тому я вважаю, що ми заслужили на фізкультхвилинку! Підводьтеся.
Фізкультхвилинка
Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз.
Подивились пильно скрізь.
Піднялись, понагинались
І здоровими достались.
Головою покрутили
І тихенько всі присіли.
·        Самстійне виконання вправи № 285.
(Перевірка)

(*Якщо залишається час)
Міні-диктант
 Українська пісня – душа  нашого народу. У ній відбита його нелегка доля і боротьба за волю. Нею серце втішається, на ній родина тримається.
V. Підсумок уроку. 
1.     Сьогодні на уроці я дізнався, що….
2.     Мені запам’яталося, що…
3.     Тепер я знаю, що для перевірки правильного написання потрібно….
(Оцінювання роботи учнів)
                Я вдячна вам за активну роботу на уроці. Ми добре попрацювали. Кожен з вас отримає оцінку за міні-диктант. Але мені хотілося би відмітити роботу таких учнів, як…
VI. Оголошення домашнього завдання.
(інструктаж)

5 комментариев:

  1. Легко і невимушено. Молодець.

    Але була домовленість про розгорнутий конспект першого уроку. Тому, я так розумію, цей план-конспект набути іншого оформлення. Можливо, вам все зрозуміло і ви не потребуєте деталізації, але розгорнуте планування (з усіма компонентами) дасть можливість перевірити себе на вміння відрізняти етапи, методи і прийоми, відрізняти інструктаж, оголошення завдання від мотиваційного слова вчителя, чіткішими стануть підсумки етапів та навчальних ситуацій, з'явиться хронометраж роботи.
    Підручник потрібно записати правильно, зазначити сторінки.
    Обладнання - це матеріальні об'єкти або технічні засоби, які потрібні, щоб провести урок, дидактичні матеріали, наочность.

    Як на мене, то практичних вправ на уроці замало. Або робота не достатньо прописана, щоб було зрозуміло. У конспекті ви забули позначити тривалість навчальних ситуацій.

    Сподіваємося на ваш не тільки творчий план-конспект (так ви будете оформлювати всі інші уроки), а й якісно підготовлений розгорнутий конспект - такий, що за ним може навіть третьокурсник провести урок. Добре?

    ОтветитьУдалить
  2. Дякую за коментар!
    Прийму всі зауваження. Обіцяю довести конспект до розуму!

    ОтветитьУдалить
  3. Він вже і так розумний!
    А от деяким особистостям буде не зрозуміло, чому вони начебто роблять так само, а в них все одно не так.

    ОтветитьУдалить
  4. Цікаво буде подивитися на схеми до уроку,а також дізнатися реакцію учнів.

    ОтветитьУдалить